تاریخچه

تارخچه ای از ...

تاریخچه

تارخچه ای از ...

87528405985126528310.jpg

میخواهیم با هم تاریخچه چیز های مختلف را بررسی کنیم

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است


ژیمناستیک یک ورزش است که حرکات بدن را بر اساس یک آهن هماهنگ و موزون می‌سازد در حقیقت ژیمناستیک را می‌توان به عنوان یک هنر در نظر گرفت مسابقات ژیمناستیک میزان توانایی، قدرت، هماهنگی، انعطاف بدنی افراد را ارزیابی می‌کند. در تاریخچه زیمناستیک ورزشکاران متعددی وجود دارند که دنیا را با حرکات و اجرای فوق العاده خود تحت تأثیر قرار داده‌اند.


                                                       ژیمناستیک موزون

ژیمناستیک
حسین شکری
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کشتی حرفه‌ای (به انگلیسی: Professional Wrestling) یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که نتیجه مسابقات آن توسط هیئت برگزاری از پیش تعیین می‌شود...

کشتی کج,ورزش,ورزش کنگ فو


حسین شکری
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


تاریخچه کنگ فو

 

تاریخچه کونگ فو با ورود بودیهارما و یا به گفته چینی ها تامو از هند به معبد شائولین چین آغاز می گردد .در ضمن معبد شائولین در ایالت هوتان قرار دارد و هنرهای رزمی موجود دنیا از این مکان سر چشمه گرفته است .

حسین شکری
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

جودو هنری رزمی، ورزش رزمی است که از کشور ژاپن نشأت گرفته‌است منشا جودو از هنر رزمی جوجیتسو است و در سال ۱۹۳۲ توسط فردی ژاپنی به نام دکتر جیگارو کانو پایه‌گذاری شد.
«جودو» یکی از ورزشهای قدیمی در کشور ژاپن و بنیانگذار آن استاد "جیگارو کانو" است. 
حسین شکری
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ووشو
ووشو (به چینی: 武術)(پین‌یین:wǔshù) یک هنر رزمی مدرن چینی است که پس از انقلاب ۱۹۴۹ چین برای ملی‌سازی هنرهای رزمی سنتی چینی ابداع شد، مسابقات ووشو در دو بخش نمایشی (تالو) و مبارزهٔ فول کنتاکت (سانشو یا سان‌دا) برگزار می‌شود.


واژه ووشو به خط چینی ساده شده
حسین شکری
۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۸:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
حسین شکری
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر



بوکس در بازیهای المپیک باستان تقریباً مانند ورزش مشت‌زنی امروز بوده است و بطوریکه از شواهد و مدارک پیداست، مشت زنی امروزی چیز تازه‌ای نسبت به مشت زنی آن روزگاران ندارد.
حسین شکری
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

:

 

تکواندو یک هنر رزمی کره ای و یکی از ورزشهای المپیکی است. این رشته دارای بیشترین تعداد ورزشکار درمیان هنرهای رزمی در سراسر دنیا ست.

حسین شکری
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 در سال ۱۳۱۳ با همت شادروان استاد احمد ایزدپناه و با انجام مسابقاتى در بعضى از رشته‌هاى دو و میدانى سرآغاز بوجودآمدن تشکیلاتى در این ورزش مادر و جذاب فراهم گشت پس مى‌توان نامبرده را بنیانگزار دو و میدانى ایران دانست.  


 درسال ۱۳۱۵ مطابق ۱۹۳۶ میلادى فدراسیون دو و میدانى ایران تأسیس شد.  


  

 

حسین شکری
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


motor2 150x150 تاریخچه موتورسواری در ایرانشروع فعالیت موتور سواری به اواخر دهه ۲۰ خورشیدی بر می گردد که با ورود موتورهای انگلیسی به کشور عده ای از علاقه مندان شروع به برپایی نمایشات موتور سواری در میدان ارک تهران و جلالیه(پارک لاله فعلی) در روز های تعطیل نمودند تا اینکه در سال ۱۳۴۰ با ورود اولین موتورهای ساخت ژاپن به ایران یکی از وارد کنندگان برای تبلیغ اقدام به برگزاری یکدوره مسابقات به صورت تور بین تهران و مشهد نمود که در این مسابقه حسین پیر هادی اول؛ علی باقری دوم؛ اصغر حمیدی سوم شدند که اکثر شرکت کنندگان از کسبه دوچرخه فروش و موتور فروشان تهران و مشهد بودند. واردات موتور سیکلت در ایران بصورت انبوه به اواخر دهه ۲۰ شمسی برمیگردد که در آن سالها انواع موتور سیکلتهای انگلیسی از قبیل B.S.A 

حسین شکری
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر