تاریخچه

تارخچه ای از ...

تاریخچه

تارخچه ای از ...

87528405985126528310.jpg

میخواهیم با هم تاریخچه چیز های مختلف را بررسی کنیم

نگاهی به تاریخچه "مجارستان"+ تصاویر

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ




تاریخ
تاریخ مهاجرت قوم مجار به جلگه دانوب دقیقاً معلوم نیست، این قوم به‌صورت قبایلی به‌تدریج از آسیا و نواحی غربی سیبری به این سرزمین آمده و پس از زدوخوردهای فراوان با دیگر قبایل برای تصاحب اراضی پربرکت سرانجام در جلگه دانوب بین نژادهای ژرمن و اسلاو حائل گردیده‌اند. این تاریخ را حدود سال ۸۹۶م. می‌دانند، یعنی زمانی‌که قبایل مجار به رهبری پرنس آرناپه ساکن حوزه کارپات (سرزمینی که از لحاظ آب و مراتع غنی بوده) را تماماً و یا به‌طور وسیعی تصرف کردند و امروز به‌نام «مجارستان» و «ترانسیلوانیا» خوانده می‌شود.

حوزه کارپات که از لحاظ جغرافیایی در مرکز اروپا واقع شده از دوران ماقبل تاریخ توسط بشر اولیه اشغال شده بود. مردم دوران اولیه عصر آهن و به‌دنبال آن سلتها به‌نوبت در شروع دورهٔ حاضر توسط رومی‌ها شکست خوردند، ایالات رومی پانونیا و داسیا که در زمان حکومت تیبریوس و تراجان به‌تصرف درآمده بودند، دربرگیرنده قسمتی از آنچه مجارستان می‌شد بودند، پس از چهار قرن فرمانروایی رومی‌ها به‌واسطه مهاجرت عظیمی منقرض گردید. هونها به رهبری پادشاه معروف خود آتیلا ، آستروگوتها ژپیدها و لونگوبارها و به‌دنبال آن‌ها آوارها که از نژاد هون‌ها بودند برای زمان کوتاهی در این مکان سکنی گزیدند.

با انقراض امپراتوری آوار به‌دست شارل ماگن، تنها گروه‌های کوچکی از آوارها در درهٔ رود دانوب باقی ماندند. وضعیت اجتماعی و اقتصادی این مردمان تقریباً هم‌سطح مجاری‌های غالب بود و به‌همین علت باعث همزیستی و بعدها جذب شدن آن‌ها توسط مردم مجار می‌گردید.



در قرن دهم هفت قبیله فاتح مجار که با هم متحد بودند تحت رهبری پرنس آرپاد مؤسس اولین سلسله مجار قرار داشتند و قدرت را به فرزندش کیزاسپرو سپردند. در سال ۹۷۲ گیزا به‌عنوان یکی از سران قبایل مجار به ریاست اتحادیه‌ای که از این قبایل به‌وجود آمده بود انتخاب شد و به اتفاق همسرش سارولت به آئین مسیحیت گروید و پس از وی فرزندش ایشتوان یکم که در تاریخ مجارستان نسبت به سنت ایشتوان شهرت دارد در سال ۱۰۰۰م. به‌عنوان نخستین پادشاه مجارستان تاج‌گذاری کرد. وی که در کودکی غسل تعمید داده شده بود بعد از تحکیم حکومت خود به‌عنوان اولین پادشاه مجارستان مسئله مسیحی کردن مجارها را رسمیت بخشید و به تأسیس صومعه و بنانهادن کلیسا اقدام کرد. سن استفان برای استقرار نظام پادشاهی و پی‌ریزی یک نظم اجتماعی پایدار کوشش‌های فراوانی نمود و مردم را مجبور کرد از آیین جاهلانه قدیمی به‌سمت مسیحیت بگروند.

در اواخر قرن ۱۱ کلیسا ایشتوان یکم را به خاطر خدمات وی به مقدس ملقب نمود. وی دو مجموعه عقاید برای اداره امور کشور تنظیم کرد. وی پادشاهی جنگجو بود. در جنگی که با «کنراد» امپراتور ژرمن نمود وی را شکست داد و تا حوالی وین پیشروی کرد، و به‌علت ثروت سرشار حاصل از جنگ دانوب، خطر همسایگان اعم از امپراطوری ژرمن و بیزانس وجود داشت. مجارها نخست با بیزانس از در دوستی درآمدند و پس از شکست ژرمن‌ها در سال ۱۱۰۸ که با غلبه بر سپاهیان هانری پنجم در پوترن به‌دست آمد از جانب ژرمن‌ها آسوده‌خاطر گشتند. در سال ۱۱۸۱ با استقرار بلغارها و تشکیل دولت بلغار مرز مشترک مجارستان و بیزانس از بین رفت و خطر دوم که متوجه مجارها بود منتفی گشت. در قرن ۱۲ قدرت حکومت مرکزی رو به زوال نهاد و با رشد فئودالیسم قدرت سیستم ملوک‌الطوایفی افزایش یافت. از زمان مرگ استفان اول یک دوره ناامنی شروع شد که طی آن شورش نجیب‌زادگان پیرو مذهب قدیمی پاگان، اصلاحات اجتماعی و مذهبی پادشاه را به مخاطره انداخت، در هر حال این شورش فرونشانده شد و حملات آلمان‌ها از غرب و کومان‌ها از شرق سرکوب گردید.

طی قرون ۱۱ و ۱۲ پادشاهان سلسله «آرپاد» مجارستان را یک‌پارچه نگه داشته و در مقابل سیاست‌های توسعه‌طلبانه امپراتوری مقدس روم، قسطنطنیه و پاپ در رم مبارزه نمودند. سرانجام پیشرفت نسبتاً صلح‌آمیز مجارها در قرون وسطی با حمله مغول‌ها به رهبری پاتوخان در سال‌ها (۴۴ - ۱۲۴۱) دچار وقفه شد و ارتش مجارستان شاه بلدی چهارم به‌سختی توسط مغول‌ها تارومار شد.

اوج شکوه و عظمت هنگری در قرون وسطی روزگار سلطنت لوئی اول (بزرگ) (۸۲ - ۱۳۴۲) بود؛ زیرا نفوذش تا دریای بالتیک، دریای سیاه، دریای مدیترانه می‌رسید. جنگ با ترک‌ها در سال ۱۳۸۹ صورت گرفت و ترک‌ها تا دریای بالکان پیش رفتند و مدت‌های دراز هنگری در چنگال ترکان عثمانی و قسمتی از خاک مجارستان زیر فرمان جابرانه خانواده‌ها هابسبورگ اطریش گرفتار بود.

این سیاست حفظ قدرت مرکزی توسط "ماتیوس هون‌یادی" (۱۴۹۰ - ۱۴۵۸) که از پادشاهان بسیار محبوب و موفق بود دنبال گردید. با مهار کردن قدرت بارون‌ها و تشکیل یک ارتش قوی اجیر شده، وی امنیت و آسایش برای مردم شهر و روستا را به ارمغان آورد، در حالی‌که سیاست خارجی توسعه‌طلبانه وی موجب هراس بود مع‌هذا دربار با شکوه و کتابخانه عظیم گرونسیانا برای وی در سرتاسر اروپا شهرت آفرید. 

جانشینان شاه ماتیوس در هر حال قادر نبودند که با قدرت رو به افزایش بارون‌ها مقابله کنند، افزایش فشار روستاییان موجب گردید که تخم نارضایتی در میان آنان کاشته شود؛ به‌طوری‌که در سال ۱۵۱۴ منجر به جنگ دهقانی بزرگی به رهبری گیورگ دوژا از اهالی ترانسیلوانیا گردید، به‌هرحال ارتش دهقانی با نبردهای خونینی از هم پاشید و شکست آن منجر به کیفر خونینی برای دهقانان گردید. در این شرایط تهدید ترک‌ها برای اشغال کشوری که به‌دلیل اختلافات داخلی از هم پاشیده شده بود یک خطر جدی به‌شمار می‌آمد. در سال ۱۵۲۶ ارتش بزرگ سلطان سلیمان دوم قوای شاه جوان لوتیز دوم را در «نبرد موهاچ» نابود کرد.

حکومت 
مجمع ملی 386 نفره برای دوره ای پنج ساله با رای تمامی افراد بالغ انتخاب می گردد، این مجمع متشکل است از 58 نفر که از فهرست ملی تحت نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه انتخاب می شوند، 152 نفر که بر اساس استان و 176 نفر از حوزه های انتخاباتی تک نماینده ای انتخاب می گردند، رئیس جمهور - که از سوی مجمع انتخاب می شود- کابینه و نخست وزیر را از حزب اکثریت در مجمع ملی انتصاب می کند. 
 احزاب سیاسی مهم عبارتند از: 
• سرای دموکراتیک (میانه رو با تمایل به راست) 
• اتحاد دموکراتهای آزاد (لیبرال) 
• حزب سوسیالیست (حزب کمونیست سابق) 
• حزب خرده مالکین 
• حزب دموکرات مسیحی خلق 

تقسیمات کشوری
مجارستان از ۱۹ شهرستان تشکیل شده‌است به علاوه بوداپست که متعلق به هیچ شهرستانی نیست و مستقل است.شهرهای مهم مجارستان شامل دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیورهستند.

جغرافیا
همسایگان مجارستان

مرزهای مجارستان کنونی پس از پایان جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری اتریش-مجارستان تثبیت شد.
در شمال هم‌مرز است با جمهوری اسلواکی با مرز مشترک ۵۱۵ کیلومتر.
در شرق آن کشور رومانی با مرز مشترک ۴۴۳ کیلومتر قرار دارد.
در شمال‌شرقی مجارستان جممهوری اوکراین با مرز ۱۰۳ کیلومتری قرار دارد.
در جنوب هم‌مرز است با جمهوریهای پیشین یوگوسلاوی (صربستان ۱۵۱کیلومتر، کرواسی ۳۲۹ کیلومتر، اسلوونی ۸۲ کیلومتر).
در غرب مجارستان کشور اتریش با مرز ۳۶۶ کیلومتری جای گرفته‌است.

مردم
کل جمعیت مجارستان بالغ بر ۱۰٬۳۱۳٬۸۸۳ نفر (سازمان ملل متحد ۱۹۹۵) است، ۸۸٪ جمعیت کشور از مجارها تشکیل شده و دیگر تیره‌های ساکن این کشور رومانیایی‌ها، صربها، کرواسی‌ها، آلمان‌ها، و شمار نسبتاً زیادی از کولی‌ها هستند. مطالعات ژنتیکی نشان داده است که مجارها فقط 13 درصد از ژن‌های اقوام اورالی را دارا هستند، زبان رسمی مجارستان مجاری است. ۷۰٪ مردم مسیحی کاتولیک و ۲۵٪ پروتستان میاشند.این کشور زمستانهای سردی داشته و تابستانها، درجه حرارت دشتهای مرکزی، افزایش شدیدی دارد، معادن بوکسیت بسیار غنی در این کشور، شناسایی شده و به بهربرداری رسیده است، نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشینهای صنعتی تشکیل می‌دهند.

آموزش عالی در مجارستان
آموزش عالی در مجارستان سابقه نسبتاً طولانی دارد. اولین دانشگاه این کشور در شهری به نام پچ در جنوب این کشور در حدود 600 سال پیش تاسیس گشت. دانشگاههای این کشور، دارای شهرت و رتبه جهانی هستند، این کشور دارای 18 دانشگاه ملی یا دولتی، 13 کالج ملی و 41 دانشگاه غیردولتی یا خصوصی است.

همچنین کشور مجارستان از مرکز مهم آموزش و تحقیق در علوم ریاضی و مهندسی در میان کشورهای جهان است.

رشته‌‌های تحصیلی‌ موجود درکشور مجارستان

رشته‌‌های مهندسی‌
مهندسی معماری 
مهندسی کامپیوتر و IT 
مهندسی عمران 
مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی 
مهندسی برق و سخت افزار 
مهندسی مکانیک علوم پایه 

رشته‌‌های پزشکی‌
پزشکی – به مدت ۶ سال 
دندانپزشکی – به مدت ۵ سال 
دکترای داروسازی – به مدت ۵ سال 

کالج دونا مرکز تحصیلات بین الملل کشور مجارستان می‌‌باشد. دانشجویان از تمامی‌ کشور‌های جهان تحصیلات خود را با شرکت در دوره‌های این کالج شروع کرده و تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک خود را شروع می‌‌نمایند.

دانشجویان پس از گذراندن دوره مربوط به رشته دانشگاهی خود و کسب اطلاع لازم از رشته، دانشگاه و چگونگی‌ تحصیل در رشته مورد نظر در امتحان ورودی دانشگاه که در کالج دونا و یا در دانشگاه مورد نظر برگزار میگردد شرکت کرده و پس از قبولی در امتحان ورودی تحصیل خود را آغاز می‌نمایند.

نکته بسیار مهم:
تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های کشور مجارستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی هر یک از این دانشگاهها بوده و شرکت در امتحان ورودی این دانشگاه ها الزامی است .همچنین واضح است که تحصیل در هر یک از رشته‌های دانشگاهی نیازمند پیش زمینه خوب و دانسته های کافی داوطلب در زمینه علوم ریاضی‌ و تجربی‌ است و از آنجا که زبان تحصیل و آموزش در این دانشگاه ها انگلیسی می باشد داشتن توانمندی کافی در زبان انگلیسی نیز شرطی مهم و تعیین کننده است. لذا و به طور معمول داوطلبان و متقاضیان تحصیل دردانشگاههای کشور مجارستان دوره های آمادگی را در کالج های برگزارکننده دوره های آمادگی در شهر بوداپست می گذرانند که تاثیر بسیار مثبت و مهمی در پذیرش و تحصیل آنان در دانشگاهها را دارد.

کالج دونا در شهر بوداپست مرکز مهم و اصلی‌ تحصیل در دوره‌های آمادگی تحصیلی‌ در دانشگاههای کشور مجارستان در شهر بوداپست می باشد. شرکت در دوره های آمادگی کالج دونا امکان آمادگی تحصیل و پذیرش در دانشگاه ها را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. با تحصیل در این کالج دانشجویان توانایی آکادمیک لازم در زمینه های امتحانات شفاهی و کتبی در رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و به دوره ای جدید در دوران تحصیلی خود وارد می شوند.

سیستم آموزش عالی
سیستم آموزش عالی در مجارستان نیز دارای سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. جهت هماهنگی با کلیه کشورهای اتحادیه اروپا، سیستمی به نام سیستم Bologna، در سیستم آموزشی این کشور بکار گرفته شده و پیگیری می شود.در این سیستم که به سیستم دو دوره ای مشهور است.,تحصیلات را بدون توقف می توان تا سطح کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) ادامه داد. مدت زمانی دوره کارشناسی سه یا چهار سال بوده و دوره کارشناسی ارشد یک یا دو سال، و شخصی که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشد می تواند تحصیلات خود را تا سطح کارشناسی ارشد ادامه دهد.دوره دکتری یا PhD، دوره سوم یا بخش سوم این سیستم آموزشی محسوب می گردد.

علاوه بر دوره های فوق،دوره های تحقیقاتی و موقت آموزش عالی در مؤسسات آموزشی این کشور اجراء می شود.
آموزش و تحصیلات بین المللی در این کشور از اواسط دهه 1980 میلادی آغاز گشت. پس از پیوستن کشور مجارستان به اتحادیه اروپا در اول ماه می سال 2004 میلادی مدارک دانشگاهی این کشور به صورت هماهنگ در تمامی کشورهای اروپایی مورد تایید قرار گرفته و می گیرد.

جاذبه های مجارستان
مردم مجارستان همواره کوشیده اند تا فرهنگ ، آداب و رسوم خود را همراه با گذشت زمان و در فراز و نشیب تاریخ حفظ بنمایند.از این رو این کشور نمونه بسیار جالبی جهت همگامی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر می باشد.مجارستان سرزمین گذشته و حال است .قسمت های زیادی از شهر بوداپست جزء میراث فرهنگی جهان بوده و توسط سازمان یونسکو محافظت می گردند.

شهر پچ که یکی از بزرگترین شهرهای کشور مجارستان می باشد پایتخت فرهنگی اروپا بوده و همچنین این شهر هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان می باشد.

1- کاخ رویال بوداپست
این کاخ بر فراز تپه بودا در قرن سیزدهم میلادی بنا گشت. منظره این کاخ به خصوص  در هنگام شب جلوه خاصی  به شهر بوداپست بخشیده است. همچنین در این کاخ یک موزه و یک کتابخانه بزرگ قرار دارد.

2- تپه گلرت
بر فراز این تپه می توان دید کامل و زیبایی از شهر بوداپست که از دو قسمت بودا و پِشت تشکیل شده را داشت.این تپه را به نام یک اسقف که در حفظ دین مسیحیت در کشور مجارستان ایستادگی کرد و به قول تاریخ در این راه کشته شد نام گذاری کرده اند.

Chain bridge- 3
این پل یکی از زیباترین پل ها بر روی رود دانوب و اولین پل سنگی بر روی این رود است و از زیباترین پل های موجود در قاره اروپا با چهار شیر زیبای سنگی می باشد.این پل را سمبل شهر بوداپست می نامند.

4- ساختمان پارلمان
این ساختمان در کنار رود دانوب یکی از زیبا ترین بناهای اروپا و به قولی زیباترین پارلمان در دنیا می باشد.همواره یکی از جاذبه ها و مراکز دیدنی بوداپست برای توریستها و جهان گردان ساختمان پارلمان بوداپست می باشد.بنای این ساختمان سنگی و طرحی نئوگوتیک دارد.

5- میدان قهرمانان
این میدان با مجسمه هایی بسیار زیبا از سرداران دلیر کشور مجارستان مکانی بسیار باشکوه در شهر بوداپست می باشد. در کنار این میدان موزه هنرهای زیبای بوداپست و پارک شهر قرار دارند.

6- دریاچه بالاتن
این دریاچه یکی از دریاچه های بزرگ اروپا و دریاچه ای توریستی تفریحی است که در فصل تابستان توریستهای زیادی را به خود جذب می کند. فاصله این دریاچه با بوداپست در حدود 120 کیلومتر می باشد و با قطار با یک سفر دو ساعته قابل دسترسی است.

7- جزیره مارگیت
این جزیره در میان رود دانوب قرار گرفته و دارای طبیعتی سبز و آرام می باشد و محل مناسبی جهت اوقات فراغت و ورزش می باشد.

زندگی در مجارستان
مجارستان کشوری است منحصر به فرد با معماری بسیار زیبای خود. پایتخت این کشور، شهر بوداپست از زیباترین پایتخت های اروپایی به شمار    می رود و رودخانه دانوب با گذر از میان این شهر به زیبایی و شکوه بیشتر آن افزوده است.اکثر بناها و منازل موجود در این شهر قدیمی .ولی زیبا می باشند.امکانات موجود در خانه های این کشور، کامل و مدرن هستند.

 امنیت
این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جزء امن ترین کشورهای اروپائی است. جرم و جنایت در این کشور آمار بسیار پائینی را داراست. و شهرها مملو از دانشجویانی است که هر یک دوستان خوبی برا ی یکدیگر هستند. این امنیت ناشی از فرهنگ و طبع مردم مجارستان، کمی جمعیت و کنترل خوب نیروها ی پلیس در سطح این کشور است. احترام به عقایدو نژادهای گوناگون نیز از ویژگیهای مردم در این کشور است. و البته باید خاطر نشلن کرد که مجارستان از کشور های اتحادیه شنگن بوده و همین امر بینانگر امنیت بالای آن است.

پول رایج و بانکداری
واحد پول رایج در کشور مجارستان در حال حاضر فورینت (HUF) می باشد که پیش بینی می کردد تا سال 2012 به یورو تغییر یابد. در حال حاضر یک یورو معادل 270 فورینت مجارستان و یک دلار تقریباً معادل220 فورینت بوده و دارای نوسانهایی در زمانهای مختلف می باشد. صرافیها به فراوانی در تمامی این کشور وجود دارند و خدمات پولی و تعویض پول را راحتی و به طور مطمئن انجام می دهند.

بانکداری در این کشور نیز دارای نحوه عملکرد بسیار مدرن و به روز دنیا بوده و بانکها به دو گروه بانک های کشور مجارستان و بانک های اروپایی تقسیم می گردند که هر یک دارای عملکردی رقابتی و مدرن نسبت به بانک های دیگر هستند. دستگاه های خودپرداز نیز به طور فراوان در همه جا وجود دارند.

حمل و نقل
مجارستان دارای یکی از کارآمدترین و دقیقترین سیستمهای حمل و نقل عمومی در جهان می باشد، وسائل حمل و نقل عمومی شامل مترور (Metro) و ترم (Tram) و اتوبوس (Bus) و اتوبوس برقی (Trolley Bus) می باشد. این سیستم یک سیستم 24 ساعته بوده و در تمامی ساعات شبانه روز می توان به وسائل نقلیه عمومی دسترسی داشت.

این وسائل نقلیه در تمامی نقاط شهر توزیع شده بود و نیازی به اتومبیل شخصی جهت رفت و آمد وجود ندارد. به جرأت می توان گفت که نزدیک منزل هر فرد، یک ایستگاه اتوبوس یا ترم یا مترو وجود دارد . و دانشجویان دانشگاهها می توانند با پرداخت مبلغی معادل 14 یورو، یک ماه بطور کامل در تمامی ساعات شبانه روز از تمامی وسائل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

در شهر بوداپست، سه ایستگاه اصلی قطار جهت مسافرتهای بین شهری و خارج از کشور وجود دارد. 70% تخفیف نیز جهت مسافرتهای بین شهری و داخل کشور از مزایای دانشجویی در این کشور است.تاکسی سرویسهای مختلفی نیز در این شهر فعال هستند ولی هزینه نسبتاً بالایی دارند.

در شهرهای دیگر نیز همین سیستم برای شهروندان و دانشجویان وجود دارد.

خرید و هزینه زندگی
مراکز خرید
مراکز خرید بسیار متعدد , مدرن و متنوعی در این کشور وجود دارند که شامل مرکز خرید بزرگ یا shopping centerها , فروشگاه های بزرگ و بازارهای محلی نیز می گردد. برند ها و کالاهای با آرم و استاندارد بین المللی به طور فراوان در مراکز مختلف خرید یافت می گردند.

مراکز خرید مواد غذایی:
به سه دسته  فروشگاههای بزرگ (Hypermarkets) بین المللی مانند: CORA, Auchan, Tesco – سوپر مارکتها: CBA, Match, SPAR، – فروشگاههای کوچک (shops)، تقسیم می شوند. تنوع و کیفیت محصولات غذایی در این فروشگاهها بسیار بالا برده و دارای استانداردهای بین المللی و اروپائی است. موادغذائی در این کشور بسیار به وفور یافت می گردند.

هزینه زندگی
واضح است که هزینه زندگی هر فرد ارتباط مستقیمی با سطح و نوع زندگی آن فرد دارد. به دلیل تنوع زیاد و بازه تفاوت قیمت ها هزینه زندگی می تواند برای افراد مختلف با توجه به نوع و سبک زندگی آنان بسیار متفاوت باشد.

به صورت معدل هزینه غذا و زندگی جدا از هزینه مسکن برای یک دانشجو در حدود 250 -  350 یورو در ماه می باشد. لذا هزینه زندگی برای یک دانشجو با در نظر گرفتن هزینه مسکن نیز در یک ماه به طور تقریبی معادل 500 تا 700 یورو در ماه می باشد و مجددا لازم به ذکر است که خصوصا در مورد دانشجویان محترم داشتن یک هم منزل می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه زندگی آنان بنماید.

سیستم ارتباطات موبایل و اینترنت
سیستم ارتباطات موبایل در کشور مجارستان توسط ۳ شرکت بین المللی با نامهای ذیل اداره میگردد. که هر یک سرویس‌های بسیار خوب و با استاندارد بالایی‌ را به مشترکین خود ارائه میدهند.

سیستم اینترنت نیز فقط بر پایه ADSL بوده و سرعت انتقال بسیار بالایی را دارا است. هزینه استفاده یک ماهه از اینترنت به همراه تلفن معادل 25 یورو می باشد.

۹۳/۰۴/۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین شکری

نظرات  (۴)

موفق باشید 
۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۳ حسین امیرحسینی
سلام دادا  بیا لینک کردم نظر که میزاری آدرس تو که منویسی لینک کن دوست خوبم تا راحتر باشیم ممنون
پاسخ:
مرسی
با سلام دوست عزیز خوب هستید
وبلاگ زیبایی دارید
میشه بنده رو لینک کنید
با عنوان یه سر بزن ضرر نداره شاید خوشت اومد خو
و شما هم به وبلاگ بنده بیایید تا شما رو ما هم لینک کنیم ممنون
پاسخ:
سلام با افتخار لینک شدید
سلام باز هم مطالبتون مفید استفاده بردم 

موفق باشید
پاسخ:
ممنون از حضورت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی